Luxusní značka - co vysílá o psychickém stavu nositele?
Často se mě moje posluchačky na přednáškách ptají, jak je to s módníma značkama. Jsou tyto prestižní věci jen záležitostí našeho ega nebo o nás ještě něco prozrazují?
Dlouho jsem se pohybovala v módním světě. V tomto prostředí je naprosto nevyhnutelné a nutné se balit do viditelných a co nejprestižnějších značek ze světa. Já sama jsem tomu s pochopitelnou samozřejmostí podlehla a brýle Ch.Dior, hodinky C.Klein a jiné drobnosti jsem automaticky považovala za součást sebe sama - mého názoru na svět.
Po čase musí každému trochu duchovně vnímavému člověku dojít, že je tady něco špatně.
Značka sama o sobě není ani špatná ani dobrá. Prostě je. Má svou neodiskutovatelnou tradici, je většinou zárukou, že výrobky nesoucí na sobě prestižní značku, splňují ty nejvyšší kritéria kvality. Jsou zárukou dlouhé tradice rukou, které ji léta vyráběla; mozků, které ji nadšeně inovovaly; lidí, kteří se nebáli něčeho nového a stáli si za tím... je znamením tisíce hodin práce bezejmenných pracovníků, kteří zhmotňovali touhu a sny jejich majitelů - kteří v počátcích každé dobré značky byli především těmi, kdo té práce odvedli nejvíc a většinou bez nároku na odměnu - jen s pouhou vizí svého realizovaného snu.
I přesto, že se dnes většina i těch nejluxusnějších značek vyrábí v Číně, je u jejich výroby zabezpečena určitá dokonalost, díky které značka netratí na svém významu a kvalitě.
Koncem minulého století se vyvinul "kult značek". Znamenalo to, že chcete-li spadat do určité úspěšné skupiny, musíte jej dodržovat. Musíte mít oblečení určité značky, musíte mít hodinky určité značky... auto určité značky... Jen tak zapadnete do skupiny, která má určitou prestiž. Vy si tu prestiž tou značkou kupujete.
Bohužel dnes zjišťujeme, že to,co jsme považovali za naprosto nevyhnutelné v našem životě - totiž co nejvyšší společenský úspěch a prestiž, už neplatí. Milióny lidí z celého světa se ptají: Kde je ta radost ze života? Kde je to štěstí, které jsem očekával za to, že budu dvanáct hodin denně pracovat, abych dosáhl toho, co mně mělo přinést uspokojení - společenská prestiž.... mít peníze na ty nejluxusnější značky.....
Nosíte- li luxusní značku, jen pro její tradici a kvalitu, nekřičí-li z vaší tašky, hodinek, šály, kabelky, kabátu, trička, košile, saka.... značka velká jako kráva, pak jste člověk, který prostě jen upřednostňuje kvalitu a víte, že dobrá značka vám zaručí kvalitní materiál, který je v souladu s vašim tělem a péči, kterou mu rádi poskytujete.
Nosíte-li jakoukoliv prestižní značku viditelně na čemkoliv z vašeho oblečení nebo doplňků - pak věřte, že máte velký osobní problém sami se sebou. Viditelné značky skrývají naši neschopnost milovat sebe sama takového, jakými jsme; cítíme vnitřní nejistotu, strach a úzkost, že sami o sobě nejsme nic; nedokážeme si vážit sami sebe, nemáme se rádi, nevnímáme se jako bytosti vyrovnané, harmonické a v pohodě. Skrýváme svoji bolest a strach, že nás svět - okolí nebude mít rádo jen kvůli nám samotným.
Čím větší nápis na hrudi nebo na doplňcích, tím větší vnitřní strach a nejistota, kterou vysíláte podvědomě do svého okolí.
Ve skutečnosti všichni jedno jsme - všichni jsme stejnou energií, ať jde o bílé, černé, žluté, bankéře i bezdomovce... jen žijeme v jiném prostředí.
A někdo na to už přišel a někomu to trochu déle trvá. Ale věřte, že na to jednou přijdeme všichni.